4 Temmuz 2007 Çarşamba

AMASRA GEZİM

Bu yaz Bartın'a tatile geldim.Tatilde Amasra'yı gezmeyi çok istiyordum.Ve sonunda isteğim gerçek oldu.Amasra'nın o eşsiz güzelliğine gerçekten tanık oldum.Hava o gün biraz serindi ama yine de güzel yerleri gezdim.Hatta bir müze vardı.Amasra Müzesi...O müzeyi de gezmeyi eksik etmedim.Müzede genellikle Romalılar,Osmanlılar ve Hititlere ait tarihi eserler vardı.Hatta bir sürü sikkeler gördük.Sultanların taktığı görkemli takılar...Hele "Etnografya"adlı odada sırf Osmanlı dönemine ait tarihi eser bulunmaktaydı.Bu müze tamamen harika.Eğer bir gün yolunuz Amasra'ya düşerse bu müzeyi gezmenizi tavsiye ederim.Çünkü çok beğeneceksiniz.Hatta halamdan birşey öğrendim.İyiki de öğrenmişim..Amasra Kuş Kayası Yol Anıtı'nı geçince bir tepe var.Orda durup fotoğraf çektik.Çok eskiden Fatih Sultan Mehmet bu tepeye gelmiş."La la la la şu güzelliğe bak.Burası dünyanın gözü olmalı"demiş.Yani Fatih Sultan Mehmet'in dediğinden şunu anlamalıyız ki Amasra eşsiz bir güzelliğe sahip...

Hiç yorum yok: